Et jobmatch - benyt guiden som dit leksikon.
Videns- og læringsportalen er under flytning - vi beklager, hvis du/I oplever fejl.


Introduktion - jobmatch
Vores anbefaling. Er at du/I i jobmatch processen, som ansvarlig og eller medansvarlig for jeres mobilisering og rekruttering, benytter de kendte værktøjer, der er til rådighed for det bedste jobmatch.
At du/I gennemgår stillingen grundigt, giver den et eftersyn, som på baggrund af en person- og jobprofil, kan synliggøre en stillingsbeskrivelse. Der efter designes en jobannonoce i valgt medie.
Hvor bl.a. opgaver er defineret, ansvarsområder og hvilke beslutninger stillingsindehaveren må tage mv. Og ud fra dette vigtige og grundige arbejde kan matche en jobkandidat eller flere på en jobannonce i et eller flere medier. Som det spejl det bliver, hvor du/I vil have jobkandidaten til at foretag henvendelser på. Ikke for mange og ikke for få henvendelser. Kun dem i mangler for en bedømmelse og til et jobmatch.
JobmatchgGuiden.dk har skrevet/forfattet en kort beskrivelse, en guide på, hvad der er godt at huske på i mobiliserings- og rekrutterings-processen.
Kommunikation er særlig vigtig at have opmærksomhed på i dit/jeres jobmatch.
Ordet kommunikation stammer fra de latinske ord communicatio og communicare, som hhv. betyder meddelelse og ”at gøre fælles”. Kommunikation kan derfor defineres som udveksling af meddelelser mellem individer. Starter fra din søgning af baggrund på organisationen og til afslutning af dit jobinterview.

Jobmatch

Vi tager det sociale ansvar
